Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Çalışma Grupları

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Çalışma Grupları

 

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına Bağlı Çalışma Grupları ve Görevleri


a) Personel ve idari işler grubu


1) Göreve başlayan ve görevden ayrılan personel ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

2) Aday memurların adaylık ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

3) Genel Müdürlük personelinin yıllık izin iş ve işlemlerini yürütmek.

4) Her personel için bir özlük dosyası açmak, ilgili mevzuatı çerçevesinde personele verilen her türlü izinler ile diğer kişisel belgelerin personelin dosyasına işlemek.

5) Alınan raporların sıhhi izne çevrilmesi, elektronik sistemde işlenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek ve onayları ilgili personelin özlük dosyasına koymak.

6) Personelin devam takibi ile ilgili çizelgeleri düzenlemek ve bütçe ve tahakkuk grubuna bilgi vermek.

7) Personelin terfilerini takip ederek kademe ve derece yükselmelerini zamanında yapmak.

8) Aylık nöbet çizelgelerini düzenleyerek Makam Onayına sunmak ve günlük nöbet işlerini aksatılmadan yürütülmesini sağlamak.

9) Genel Müdürlük personelinin ödül ve disiplin iş ve işlemlerini yürütmek.

10) Genel Müdürlüğün hizmet içi eğitim iş ve işlemlerini yürütmek.

11) Genel Müdürlük personelini ilgilendiren genelge ve duyuru yazılarını duyurmak.

12) Etik Komisyonu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

13) Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kamu Hizmet Envanteri ile ilgili iş ve işlemleri ilgili daire başkanlıkları ile koordineli bir şekilde yürütmek.

14) Koruyucu güvenlik ve kontrollü evrak işleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

15) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

b) Bütçe ve tahakkuk grubu


1) Genel Müdürlüğün yıllık bütçe teklifini hazırlamak.

2) Genel Müdürlüğün yıllık kesin hesabını hazırlayarak Strateji Geliştirme Başkanlığına göndermek.

3) Göreve ilk defa ya da naklen atanan, emekli olan, yer değiştiren personelin sürekli görev yollukları ve geçici görevle görevlendirilen personelin geçici görev yollukları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

4) Mali konularla ilgili Genel Müdürlüğe gelen yazılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.

5) Genel Müdürlük personelinin maaş, ödül ödenekleri, emekli kesenekleri ve benzeri konular ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.

6) Genel Müdürlük adına açılacak avanslar ile ilgili işlemleri yapmak.

7) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

c) Gelen ve giden evrak grubu


1) Bakanlık dışından gelen her türlü evrakla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

2) Bakanlık genel evrak bölümünden teslim alınan evrakın Doküman Yönetim Sistemine kaydını yaptıktan sonra gereğini yapmak.

3) Birinci dava dilekçelerini Doküman Yönetim Sistemine işleyerek dosya açma işlemlerini tamamlamak; bilgi için ilgili dava daire başkanı ile izleme değerlendirme daire başkanına sunmak, gereği için ilgili hukuk müşavirine/avukata havale etmek.

4) Gelen evrakı, evveliyatı bulunarak tarandıktan sonra Doküman Yönetim Sistemi üzerinden ilgili daire başkanlığına havale etmek ve evrakın ilgiliye teslimini sağlamak.

5) Bakanlık birimlerinden gelen evrakla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

6) Doküman Yönetim Sistemindeki bilgilerle ilgili eksiklikleri takip etmek, eksikliğin giderilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapmak.

7) Giden evrakın kaydını yapmak.

8) Sevk edilecek evrakın yazı ekinde belirtilen eklere uygunluğunu hem sayı hem de içerik bakımından incelemek, yetkili imzaların bulunup bulunmadığını tetkik etmek, eksiklikleri tamamlamak veya tamamlatmak.

9) Birimlerce gönderilen suret belgelerde, onaylayanın adı, soyadı ve unvanı ile mühür olup olunmadığını kontrol etmek, noksanlık var ise ilgili birimine iade edip eksikliklerin tamamlanmasını sağlamak.

10) Ankara içindeki mahkemelere, Bakanlık merkez birimlerine ve diğer bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarına sevk işlemi yapılan evrakı, gününde zimmet mukabilinde teslim etmek.

11) Gönderilecek evraktan saat 14.00'a kadar teslim edilenleri aynı gün, bu saatten sonra teslim edilenleri ise bir sonraki gün ilgili mahkemeye teslim etmek, zorunlu sebeplerle saat 15.30'a kadar teslim edilen son günlü evrakları aynı gün ilgili mahkemeye ulaştırmak ve keyfiyeti daire başkanına bildirmek.

12) Mahkeme kararlarını Hukuk Takip Sistemine işlemek.

13) Kayıtlı Elektronik Posta ( KEP) ile e-Tebligata ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

14) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

 

 

 

Milli Müdafaa Caddesi No 6 06440 5. 6. 7. ve 8. katlar Kızılay /ANKARA - (0 312) 413 42 31 / (0 312) 413 42 32

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.