Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Çalışma Grupları ve Görevleri

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Çalışma Grupları ve Görevleri

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün gelen ve giden evrak iş ve işlemlerini yürütmek.

b) Genel Müdürlük personelinin özlük iş ve işlemlerini yürütmek.

c) Görev alanına giren konulara ilişkin çalışmaların gerektirdiği yazışmaları yapmak.

ç) İlgili birimlerle koordinasyon sağlayarak Genel Müdürlük binasının bakım, onarım, temizlik ve benzeri işlerini yaptırmak.

d) Genel Müdürlüğün taşınır iş ve işlemlerini yürütmek.

e) Genel Müdürlüğün arşiv iş ve işlemlerini yürütmek.

f) Personel nöbet görevine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

g) Genel Müdürlüğün hizmet içi eğitim iş ve işlemlerini yürütmek.

ğ) Genel Müdürlük bütçesini hazırlamak ve bütçeyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

h) Genel Müdürlüğün personel ihtiyacını belirlemek, temini için gerekli tedbirleri almak.

ı) İlgili daire başkanlığı tarafından hazırlanarak gönderilen vekâlet ücreti ödemesi talebine ilişkin tahakkuk işlemlerini yürütmek.

i) Mevzuatı uyarınca satın alma iş ve işlemleri ile her türlü ödemelerin yapılmasını sağlamak.

j) Genel Müdürlüğün sorumluluğundaki iş sağlığı ve güvenliği ile sivil savunma hizmetlerine ilişkin işlemleri Bakanlık birimleriyle koordineli olarak yürütmek.

k) Kayıtlı Elektronik Posta ( KEP) ile e-Tebligata ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

l) Genel Müdürlük bünyesinde veya koordinesinde gerçekleştirilen faaliyetlerin duyurularını yapmak.

m) Genel Müdürlükte koordine gerektiren işleri diğer daire başkanlıklarıyla koordinasyon halinde yürütmek.

n) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına bağlı olarak oluşturulan çalışma grupları ve grupların görevleri şunlardır:

a) Personel ve idari işler grubu

1) Göreve başlayan ve görevden ayrılan personel ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

2) Aday memurların adaylık ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.

3) Genel Müdürlük personelinin yıllık izin iş ve işlemlerini yürütmek.

4) Her personel için bir özlük dosyası açmak, ilgili mevzuatı çerçevesinde personele verilen her türlü izinler ile diğer kişisel belgeleri personelin dosyasına işlemek.

5) Alınan raporların sıhhi izne çevrilmesi, elektronik sistemde işlenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek ve onayları ilgili personelin özlük dosyasına koymak.

6) Personelin devam takibi ile ilgili çizelgeleri düzenlemek ve bütçe ve tahakkuk grubuna bilgi vermek.

7) Personelin terfilerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek.

8) Aylık nöbet çizelgelerini düzenleyerek Makam Onayına sunmak ve günlük nöbet işlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak.

9) Genel Müdürlük personelinin ödül ve disiplin iş ve işlemlerini yürütmek.

10) Genel Müdürlüğün hizmet içi eğitim iş ve işlemlerini yürütmek.

11) Etik Komisyonu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

12) Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kamu Hizmet Envanteri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

13) Koruyucu güvenlik ve kontrollü evrak işleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

14) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

b) Bütçe ve tahakkuk grubu

1) Genel Müdürlüğün yıllık bütçe teklifini hazırlamak.

2) Genel Müdürlüğün yıllık kesin hesabını hazırlamak.

3) Personelin sürekli veya geçici görev yollukları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

4) Genel Müdürlük personelinin maaş, ödül ödenekleri, emekli kesenekleri ve benzeri konular ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.

5) Genel Müdürlük adına açılacak avanslar ile ilgili işlemleri yapmak.

6) Genel Müdürlüğün mali konulara ilişkin diğer iş ve işlemlerini yürütmek.

7) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

c) Gelen ve giden evrak grubu

1) Bakanlık dışından gelen evraka ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

2) Bakanlık genel evrak bölümünden teslim alınan evrakın Doküman Yönetim Sistemine kaydını yaptıktan sonra gereğini yapmak.

3) Birinci dava dilekçelerini Hukuk Takip Sistemine işleyip, dosya açma işlemlerini tamamladıktan sonra Doküman Yönetim Sistemi üzerinden ilgili dava daire başkanlığı ile izleme değerlendirme daire başkanlığına göndermek.

4) Gelen evrakı, evveliyatı bulunarak tarandıktan sonra Doküman Yönetim Sistemi üzerinden ilgili daire başkanlığına havale etmek ve evrakın ilgiliye teslimini sağlamak.

5) Bakanlık birimlerinden gelen evrakla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

6) Doküman Yönetim Sistemindeki bilgilerle ilgili eksiklikleri takip etmek, eksikliğin giderilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapmak.

7) Giden evrakın kaydını yapmak.

8) Sevk edilecek evrakın yazı ekinde belirtilen eklere uygunluğunu hem sayı hem de içerik bakımından incelemek, yetkili imzaların bulunup bulunmadığını tetkik etmek, eksiklikleri tamamlamak veya tamamlatmak.

9) Birimlerce gönderilen suret belgelerde, onaylayanın adı, soyadı ve unvanı ile mühür olup olunmadığını kontrol etmek, noksanlık var ise ilgili birimine iade edip eksikliklerin giderilmesini sağlamak.

10) Ankara içindeki mahkemelere, Bakanlık merkez birimlerine ve diğer bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarına sevk işlemi yapılan evrakı, gününde zimmet mukabilinde teslim etmek.

11) Gönderilecek evraktan saat 14.00'a kadar teslim edilenleri aynı gün, bu saatten sonra teslim edilenleri ise bir sonraki gün ilgili mahkemeye teslim etmek, zorunlu sebeplerle saat 15.30'a kadar teslim edilen son günlü evrakları aynı gün ilgili mahkemeye ulaştırmak ve keyfiyeti daire başkanına bildirmek.

12) Mahkeme kararlarını Hukuk Takip Sistemine işlemek.

13) Kayıtlı Elektronik Posta ( KEP) ile e-Tebligata ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

14) Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Milli Müdafaa Caddesi No 6 06440 5. 6. 7. ve 8. katlar Kızılay /ANKARA - (0 312) 413 42 31 / (0 312) 413 42 32

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.